Był to pierwszy występ włoskiego producenta w najwyższej klasie w Le Mans od 1973 roku i pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej od 1965 roku. Zwycięskie trio w składzie Antonio Giovinazzi, James Calado i Alessandro Pier Guidi zapewniło sobie 50 punktów w mistrzostwach FIA WEC i sprawiło, że Ferrari zbliżyło się do Toyoty, a na trzy rundy przed końcem, obu producentów dzieli już tylko 18 punktów. Nie wszystko jednak szło po myśli Ferrari, ponieważ między Toyotą Gazoo Racing GR010 Hybrid Hypercar z numerem 8 toczyła się zacięta walka, aż do momentu, gdy Ryo Hirakawa obrócił się podczas hamowania w Arnage, powodując uszkodzenie przedniej i tylnej części samochodu. Po pit stopie w celu zamontowania nowego nadwozia Japończyk powrócił do wyścigu, ale okrążenie za Ferrari. Po rutynowym pit stopie Pier Guidi nie był w stanie ponownie uruchomić auta nr 51 i stracił kluczowe sekundy w boksach. Zespół odetchnął z ulgą, gdy kierowcy udało się odpalić jednostkę napędową po około pół minucie i ostatecznie dojechać do mety wyścigu, wyprzedzając Toyotę nr 8 (S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa) o minutę i 21 sekund. Trzecie miejsce zajął zespół Cadillac Racing z samochodem nr 2 (E. Bamber, A. Lynn, R. Westbrook).
W klasie LMP2 zwyciężył polski zespół Inter Europol Competition w składzie Jakub Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa. Oreca 07 ekipy znad Wisły wyprzedziła samochód Team WRT nr 41 (R. Andrade, L. Deletraz, R. Kubica) o 21 sekund. Trzecie miejsce zajął zespół Duqueine z autem prowadzonym przez N. Janiego, R. Bindera oraz N. Pino.
Wyścig w klasie LMGTE Am wygrała ekipa Corvette Racing (N. Catsburg, B. Keating, N. Varrone).
Pełne wyniki wyścigu: